خبري

درباره وبلاگ

معرفی بهترین های ایران

موضوعات

خبري

اهمیت باشگاه مشتریان برای کسب و کارها

 

مزایای باشگاه مشتریان و برنامه های وفاداری آن ها

بعد از این که محصولات یا خدمات خود را ایجاد کرده و شروع به درآمدزایی از مشتریان خود کردید، شاید به فکر راه اندازی باشگاه مشتریان بیافتید. مهم نیست که بیزینس شما چه مدلی دارد و در چه صنعتی فعالیت می کند، شما همیشه می توانید راهی برای جایزه دادن به مشتریان وفادار خود با مزایای اضافی و اختصاصی پیدا کنید.

شما نیز شاید در حال حاضر در چند باشگاه مشتریان عضو باشید، به عنوان مثال، باشگاه مشتریان یک خط هوایی یا یک برنامه معرفی مشتری به بیزینس، اما شاید ندانید که چطور می توان یکی از این برنامه ها را برای سازمان خودتان ایجاد کنید. در فضای دائماً در حال افزایش رقابتی و شلوغ بیزینسی، باشگاه مشتریان وفادار می تواند چیزی باشد که شما را از رقبا متمایز می کند و باعث می شود که مشتریانتان به خرید از شما ادامه دهند. اعضای باشگاه مشتریان برندها معمولاً ۱۸ درصد بیشتر از دیگر مشتریان خرید می کنند، اما این تنها دلیل راه اندازی باشگاه مشتریان برای شما نیست.


 



راه‌اندازی و طراحی باشگاه مشتریان و برنامه وفاداری مشتریان

۱ – یک نام خوب انتخاب کنید

اولین قدم ایجاد یک باشگاه مشتریان موفق انتخاب نام مناسب است. نام این باشگاه یا برنامه وفاداری باید باعث ایجاد حس کنجکاوی و علاقه در میان مشتریان و ترغیب شدن آن ها به ملحق شدن باشد و در عین حال نیز باید از دیگر باشگاه های مشتریان و برنامه های وفاداری که مشتریان احتمالاً جزو آن ها هستند متمایز باشد.

نام مورد نظر شما باید فراتر از توضیح این که مشتریان تخفیف یا جایزه می گیرند باشد؛ این نام باید بتواند حس هیجان را در مشتریان به دلیل این که عضوی از آن باشند ایجاد کند. به عنوان بعضی از نام های مناسب در این زمینه می توان برنامه Beauty INSIDER از برند Sephora و برند مواد غذایی گیاهخواری Vega تحت عنوان Rad(ish) Rewards اشاره کرد. این نام های منحصر به فرد و هوشمندانه به مزایای مختلفی اشاره می کنند اما آن ها را لو نمی دهند و در نتیجه باعث می شوند که مشتریان در مورد آن ها کنجکاو شده و علاقه مند به عضویت شوند.

۲ – یک معنای عمیق تر ایجاد کنید

مشتریان در مورد باشگاه های مشتریان و برنامه های وفاداری شکاک هستند و فکر می کنند که آن ها تنها شیوه ای دیگر برای فریب مشتریان جهت هزینه کردن بیشتر برای بیزینس مورد نظر هستند. حتی اگر این موضوع هدف اصلی باشگاه مشتریان شما باشد (چرا که این هدف اکثر بیزینس هاست، پول درآوردن) کار شما این است که اوضاع را طوری جلوه دهید که همه چیز برای شما فراتر از پول است و ذهن ها را به سمت ارزش پیشنهادی ببرید تا مشتریان خود را هیجان زده کنید.

به بخش “چرایی” پشت محصولات یا خدمات خود بپردازید تا باعث شوید باشگاه مشتریان شما تا حد ممکن جذاب جلوه کند. عضویت در Amazon Prime که قبلاً در موردش صحبت کردیم سالانه تقریباً ۱۰۰ دلار هزینه دارد، اما ارزش پیشنهادی پرداخت پول بیشتر تنها دو روز ارسال رایگان نیست. Amazon به اعضای خود جوایز متعدد مرتبط دیگری را نیز ارائه می کند، مانند سریال های تلویزیونی و فیلم های سینمایی رایگان یا ارسال رایگان مواد غذایی مختلف از فروشگاه های مواد غذایی محبوب، این ها مواردی هستند که ارزش بیشتری را نسبت به پول پرداختی برای مشتری به ارمغان می آورند.

۳ – فعالیت های مختلف از سوی مشتریان را جایزه دهید

یک راه دیگر برای تصویرسازی تعهد خود به باشگاه مشتریان فراتر از تنها خریدها جایزه دادن به دیگر فعالیت های مشتریان است. مشتریانی که ویدیوهای محصولات را نگاه می کنند، با اپلیکیشن موبایل شما تعامل برقرار می کنند، محتوای شبکه های اجتماعی شما را دنبال کرده و به اشتراک می گذارند یا عضو بلاگ شما می شوند همگی نشانه های با ارزشی مبنی بر این که مشتری در حال تعامل با برند شما است می باشند، پس برای این کارها به آن ها جایزه دهید. این چیزی است که ۷۵ درصد از مشتریانی که عضو باشگاه های مشتریان هستند می خواهند.

برنامه وکالت مشتریان هاب اسپات، یعنی HubStars، به مشتریان اجازه می دهد تا با انجام فعالیت های مختلف در طول هفته امتیاز جمع کنند، مانند خواندن و پاسخ دادن به یک پست بلاگ یا تعامل برقرار کردن با یک ویدیو در فیس بوک، با گرفتن امتیازات بیشتر از فعالیت هایی که سختی بیشتری دارند، مشتریان سپس می توانند امتیازات خود را با جوایزی که می خواهند مبادله کنند.

۴ – جایزه های مختلفی را ارائه دهید

راهی دیگر برای ارائه ارزش بیشتر به مشتریان وفادار خود بغیر از تخفیف ها ارائه دادن جوایز مختلف است. مشتریانی که در یک رویداد بخصوص هزینه می کنند یا به اندازه کافی امتیازات وفاداری دریافت می کنند می توانند آن ها را با بلیط های رایگان به رویدادها و سرگرمی های مختلف، عضویت رایگان برای محصولات و خدمات اضافی یا حتی کمک به خیریه های انتخابی خود تحت نام خودشان معاوضه نمایند.

 

منبع:

 

http://archervhsc60360.ambien-blog.com/16769994/باشگاه-مشتریان-چیست http://daltonqivf71470.blog-a-story.com/16725985/باشگاه-مشتریان-چیست http://jaidencjqw35803.atualblog.com/16644045/باشگاه-مشتریان-چیست http://finnuoco15815.blogacep.com/16227137/باشگاه-مشتریان-چیست http://edgarlcrb69360.blogadvize.com/16804717/باشگاه-مشتریان-چیست http://hectorodoy59470.bloggerbags.com/16283289/باشگاه-مشتریان-چیست http://brooksdwlv37083.bloggerswise.com/16703665/باشگاه-مشتریان-چیست http://andreswjuf70370.blogoscience.com/16709186/باشگاه-مشتریان-چیست http://zanemykx47148.bloggosite.com/16781064/باشگاه-مشتریان-چیست http://riverltyf68135.blogproducer.com/16829678/باشگاه-مشتریان-چیست http://cristianycfc69118.blogrelation.com/16714722/باشگاه-مشتریان-چیست http://trentongvhr26036.blogrenanda.com/16780452/باشگاه-مشتریان-چیست http://gregoryotsq13456.blogsidea.com/16852361/باشگاه-مشتریان-چیست http://andrejuzt12123.blogthisbiz.com/16563428/باشگاه-مشتریان-چیست

(0) نظر
X